fredag 21 oktober 2011

Uppdaterar lite då...

Jag har inte skrivit på väldigt länge.. dåligt.
Rikards pappa och hans fru har i alla fall varit här på besök en helg. Dom bjöd på middag på båten på lördagskvällen och på fredagen var vi hemma på hovshaga och käkade smörgåstårta. Helgen innan det var jag ute hos mormor igen. Det matades änder och fikades vaniljfläta och kaffe. Kaffe går för övrigt bra att dricka nu. Äntligen! Äcklas inte det minsta av lukten längre, men jag dricker inte varje dag. Suget är inte lika stort som förr.

I söndags var Lina, Rikard och jag ute på nån form av höst-fotorunda. Jag försökte knäppa lite bilder men det blev verkligen ingenting alls. Har nog tappat bort all fotolust igen. Så tråkigt. Förövrigt var det Johans födelsedag och han var här och hälsade på. Vi åkte till baguettekungen (eller vad det heter?) och käkade på kvällen. På måndagen sen var det mammas tur att fylla år. Jag hade satt in två foton från The Ark-konserten jag fotade i våras i en ram. Och i mitten av ramen satte jag lappen med hela gängets autografer. Mamma blev så glad att hon började gråta. Det var fint.

Idag är vi framme i vecka 24+2. Jag växer så det knakar minst sagt. Har fått fina små bristningar längst ner på magen som ska oljas in med nån asbra olja från apoteket som ska trolla bort det mest synliga. Kan inte precis påstå att jag är övertygad om att detta ska fungera, men ska bli intressant att testa i alla fall. Ska även funka på ärr, och det har jag ju några stycken jag gärna blir av med. Förutom bristningar är jag helt DÖD av trötthet, hela dagarna. Jag orkar verkligen ingenting. Vet att jag har järnbrist och att det säkerligen beror på det, och eftersom jag inte kommit så bra överens med järntabletterna inköpte jag blutsaft igår. Hoppas detta hjälper.

Inte bara Rikard känner bebis sparka nu. Lina fick sig en kick förra veckan och i måndags fick även Ellen känna henne. Hon bara tjöt rätt ut och och grät så tårarna sprutade :) Man kan till och med se magen röra sig nu. Upptäckte det i förrgår och blev helt chockad. Det ser ju helt sjukt ut när hela magen hoppar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar